Sylwetki Pedagogów 2015

 

prof. dr hab. Anna Jeremus-Lewandowska

SOPRAN KOLORATUROWY

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi. Debiutowała partią Rozyny w operze G.Rossiniego Cyrulik sewilski na scenie Państwowej Opery w Bydgoszczy.

Przez wiele lat była na stałe związana z Teatrem Wielkim w Łodzi. W tym czasie występowała w kilkudziesięciu premierowych przedstawieniach, jak również na scenach teatrów w Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Austrii odbywając tournées artystyczne.

Współpracowała z Warszawską Operą Kameralną, Operetką Warszawską, Polską Operą Kameralną.

W swoim repertuarze ma ponad trzydzieści ról operowych, operetkowych oraz partie z repertuaru oratoryjnego min: V. Bellini – Purytanie – Elvira, G. Donizetti – Don Pasquale – Norina, Napój miłosny – Adina, E. Humperdinck – Jaś i Małgosia – Małgosia, S. Moniuszko – Straszny Dwór – Hanna, Hrabina – Ewa, W.A. Mozart – Czarodziejski flet – Królowa Nocy, Uprowadzenie z Seraju – Konstancja, Don Juan – Zerlina, Wesele Figara – Zuzanna, Dyrektor teatru – Madame Herz, G.B. Pergolesi – Służąca panią – Serpina, G. Puccini – Cyganeria – Musette, G. Rossini – Cyrulik sewilski – Rozyna, J. Stefani – Krakowiacy i Górale – Basia, G. Verdi – Traviata – Violetta, Bal maskowy – Oskar, Rigoletto – Gilda oraz E. Kalman – Księżniczka czardasza – Anastazja, K. Millöcker – Student żebrak – Laura, J. Strauss – Baron cygański – Arsena, J. Strauss – Zemsta nietoperza – Adela, a także J.S. Bach – Pasja wg. Św. Mateusza, J. Haydn – Stworzenie świata, C. Orff – Carmina Burana.

Od 2007 roku prowadzi co miesięczne spotkania z ludźmi kultury i sztuki w ramach „Czwartkowego Forum Kultury Politechniki Łódzkiej”

Prowadzi czynną działalność koncertową w kraju i za granicą.Specjalizuje się w prowadzeniu głosów sopranowych, w szczególności sopranów koloraturowych.

W 2011 otrzymała Honorową Nagrodę Prezydenta Miasta Kutna w dowód uznania za szczególne zasługi w zakresie promocji Kutna poprzez wieloletnią działalność artystyczną. W 2014 roku otrzymała medal „Pro publico bono” im. Sabiny Nowickiej – za wybitne dokonania dla kultury polskiej i miasta Łodzi, przyznany przez Towarzystwo Przyjaciół Łodzi. W 2014 roku została odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, od 2010 roku pracuje jako profesor Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Postanowieniem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego z dnia 18 kwietnia 2013 r. otrzymała tytuł profesora sztuk muzycznych.

 

 

 

prof. Grażyna Flicińska-Panfil

SOPRAN

Ukończyła Państwową Podstawową Szkołę Muzyczną i Liceum Muzyczne w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. Wojciecha Malińskiego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Wokalnym w klasie śpiewu solowego prof. Stefana Stuligrosza i Bożeny Karłowskiej. Swe umiejętności wokalne doskonaliła na wielu mistrzowskich kursach interpretacyjnych w kraju i za granicą, m. in. u Adeli Stolte w Poczdamie w Niemczech.

Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki kantatowo-oratoryjnej. Na pierwszym roku studiów zadebiutowała w Filharmonii Poznańskiej w oratorium „Acis i Galatea” J. F. Haendla pod dyrekcją Stefana Stuligrosza.

Współpracuje z filharmoniami i zespołami muzyki dawnej. Występowała na międzynarodowych  festiwalach muzycznych; Festiwal Chórów Chłopięcych w Nantes, Wratislavia Cantans, Festiwal w Łańcucie, Kamieniu Pomorskim, Festiwal Moniuszkowski w Kudowie Zdrój, Festiwal „Musica Antiqua Europea Orientalis” w Bydgoszczy i wielu innych.

W swym dorobku artystycznym ma ponad 100 pozycji dzieł kantatowo-oratoryjnych, które wykonała na blisko 600 koncertach w Polsce i za granicą (Włochy, Francja, Niemcy, Holandia, Belgia, Wielka Brytania, Rosja i inne).
Dokonała wielu nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych; „Mesjasz” J. F. Haendel, kantata „Ich hatte viel Bekummernis” BWV 21 J. S. Bach, Litania Ostrobramska i Msza Piotrowińska S. Moniuszko, „Gethsemane” Tilo Medek, Muzyka Sakralna, kolędy i inne. Brała udział w polskim prawykonaniu „Gethsemane” Tilo Medeka.

Po ukończeniu studiów rozpoczęła pracę w macierzystej uczelni na Wydziale Wychowania Muzycznego. Po uzyskaniu kwalifikacji I st. w zakresie wokalistyka na Wydziale Wykonawczym w Akademii Muzycznej w Łodzi, rozpoczęła pracę na Wydziale Wokalnym prowadząc klasę śpiewu solowego. Do 1999 roku kontynuowała pracę na Wydziale Wychowania Muzycznego. W 2000 roku uzyskała kwalifikacje II st. w zakresie wokalistyka na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od 2002 roku była zatrudniona na stanowisku profesora nadzwyczajnego.

W 2009 roku z rąk prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego otrzymała tytuł profesora nauk muzycznych. W latach 1987-1992 była zatrudniona jako konsultant wokalny w Chórze Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. natomiast w latach 2002-2004 prowadziła zajęcia z emisji głosu na Podyplomowych Studiach Emisji Głosu dla nauczycieli akademickich przy Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2008-2013 prowadziła zajęcia z emisji głosu w Instytucie Muzyki w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Lesznie. Od 2005 roku pełni funkcję Kierownika Katedry Wokalistyki.

Wielokrotnie pełniła funkcję recenzenta w przewodach doktorskich, habilitacyjnych, profesorskich i funkcję promotora w przewodach doktorskich. 16 października 2010 roku była promotorem Doktoratu Honoris Causa Wiesława Ochmana nadanego przez Akademię Muzyczną w Poznaniu. Wielokrotnie brała udział w pracach jury międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów wokalnych. Prowadzi mistrzowskie kursy wokalne; Kurs Interpretacyjny Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej w ramach Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans, Międzynarodowe Warsztaty Wokalne w Kutnie, Warsztaty Wokalne we Włoszakowicach, Ogólnopolskie Warsztaty Chóralne i Wokalne w Garbiczu, Warsztaty Wokalne w Gąbinie, Vocal master class „Niemiecka liryka wokalna” Cosenza – Włochy i Pekin – Chiny.

Absolwentki prof. Grażyny Flicińskiej – Panfil współpracują z teatrami operowymi w Polsce i na świecie. Są laureatkami Międzynarodowych konkursów Wokalnych.

 

 

prof. dr hab. Ziemowit Wojtczak

baryton

Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. Haliny Romanowskiej. Równolegle studiował metodykę nauczania śpiewu pod kierunkiem prof. Tatiany Mazurkiewicz. W czasie studiów dwukrotnie brał udział w Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej (1989 r. – wyróżnienie; 1992 r. – III nagroda).

Solista Teatru Muzycznego w Łodzi od roku 1991. Jego repertuar obejmuje ponad pięćdziesiąt ról w musicalach, operetkach klasycznych, operach, farsach muzycznych oraz rewiach, koncertach i  przedstawieniach dla dzieci (m.in.: partie Homonaya i Żupana w Baronie cygańskim J. Straussa, Eisensteina w Zemście nietoperza J. Straussa, Carlinga w operetce Wiktoria i jej huzar P. Abrahama, Lejzora Wolfa w Skrzypku na dachu J. Bocka, Papagena w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta). W spektaklach tych brał udział nie tylko na scenie łódzkiej, ale także na wielu scenach w całej Polsce m.in. w Częstochowie, Opolu, Warszawie, Bytomiu, Wrocławiu, Rybniku, Elblągu, Olsztynie, Kaliszu, Sopocie, Płocku, Sanoku, Krynicy, Rzeszowie i wielu innych, występując łącznie na scenie ponad 1000 razy. Wraz z zespołem Teatru Muzycznego w Łodzi występował także w Niemczech, Austrii, Belgii, Danii, Szwajcarii, Luxemburgu, Francji oraz we Włoszech. Śpiewał m.in. w takich miastach jak Berlin (Filharmonia Berlińska), Monachium (Filharmonia), Bonn (BeethovenHalle), Lipsk (Gewandhaus), Kolonia, Frankfurt/Main, Bruksela, Brugia, Kopenhaga, Zurych, Hamburg, Heilbronn, Merano, Strassbourg, Düsseldorf, Antwerpia, Norymberga (Meistersingerhalle), Stuttgart, Hannover, Lucerna, Bazylea, Rostock, Brema, Lubeka, Getynga, Luxemburg, i wielu innych. Łącznie poza granicami kraju wystąpił blisko 400 razy w ponad 140 miastach Europy. W roku 2006 odbył tournee artystyczne realizując partię Papagena w operze W. A. Mozarta „Czarodziejski flet”, śpiewając na wielu letnich festiwalach w Niemczech.

Od 1992 roku pracuje także w Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego, przez wiele lat był opiekunem Koła Naukowego Wokalistów, jest członkiem Senatu Uczelni, a także promotorem i recenzentem wielu prac magisterskich i doktorskich oraz recenzentem w przewodach habilitacyjnych. W roku 2003 został odznaczony odznaką „Zasłużony Działacz Kultury” przyznawaną przez Ministra Kultury i Sztuki. Trzykrotnie też otrzymał nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi. W roku 2006 uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego sztuki, od roku 2007 zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego Akademii Muzycznej w Łodzi. W roku 2014 uzyskał tytuł profesora sztuk muzycznych.

Przez cały czas bierze czynny udział w życiu muzycznym macierzystej uczelni oraz Regionu,  występuje na estradach filharmonicznych i licznych festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. W roku 2004 wraz z chórem Akademii Muzycznej w Łodzi wykonał dwukrotnie Deutsches Requiem J. Brahmsa, a w maju 2005 roku został zaproszony przez Filharmonię Łódzką do wykonania Requiem Wojennego B. Brittena. Miał także przyjemność występować w dwóch edycjach festiwalu muzyki Festival International de Musique Sion-Valais w Sion w Szwajcarii (2010 i 2012), gdzie pod kierunkiem Shlomo Mintza realizował partie basowe/barytonowe w „Requiem” W. A. Mozarta, „Requiem” G. Faure, Mszy G-dur D 167, F. Schuberta i  Te Deum, op. 103 A. Dworzaka. Specjalizuje się także w wykonawstwie pieśni artystycznej. Z tym repertuarem, wspólnie z pianistką Aleksandrą Nawe, wydał już m.in. dwie płyty CD oraz dokonał wielu rejestracji archiwalnych. Obecnie w przygotowaniu są kolejne płyty z repertuarem pieśniarskim. Jest autorem książki „Wieczory z liryką wokalną” oraz licznych artykułów naukowych z dziedziny wokalistyki. Przez dziesięć lat (2002–2012) był także stałym współpracownikiem pisma „Muzyka21”, będąc autorem ponad stu recenzji płytowych i kilkunastu artykułów.

 

 

 

prof. dr  hab. Warcisław Kunc

dyrygent

Dyrektor teatru. Absolwent Wydz. Dyrygentury AM w Warszawie pod kier. prof. B.Madeya i H.Czyża (1989). W l. 1983-1985 studiował teorię muzyki i kompozycję w gdańskiej Akademii Muzycznej. W roku 2004 ukończył podyplomowe studia  na Uniwersytecie Jagiellońskim – Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej – Instytut Prawa i Własności Intelektualnej.

Swoją zawodową działalność dyrygencką  rozpoczął w sezonie 89/90 jako dyrygent Opery Wrocławskiej oraz w Chórze Akademickim Politechniki Szczecińskiej. W latach 1990/93 dyrektor Toruńskiej Orkiestry Kameralnej, równocześnie w sez. 1991/92 dyryg. w Filharmonii Szczecińskiej. Dyrektor Opery  na  Zamku w Szczecinie w latach 1992-2004 oraz 2007-2011. W sezonie 2013/14      z-ca dyrektora ds. artystycznych Teatru Wielkiego w Łodzi.

Sprawował kierownictwo muzyczne w ponad 60 spektaklach operowych, operetkowych i musicalowych m.in.: Carmen, Tosca, Traviata, Trubadur, Bal maskowy, Cyganeria, Kawaler srebrnej róży, Uprowadzenie z seraju, Czarodziejski flet, Opowieści Hoffmana, Halka, Paria, The Fairy Queen, Ariadna na Naxos, Lunatyczka, Wesoła wdówka, Księżniczka czardasza, Orfeusz w piekle, Baron cygański, Hrabia Luxemburg, My fair Lady, Hello Dolly, West side story. Jako dyrygent występował w: Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Czechach, Rosji, Szwajcarii.  Dokonał nagrań archiwalnych z Orkiestrą PR w Krakowie oraz NOSPR w Katowicach. Z Orkiestrą Opery na Zamku nagrał muzykę do filmu To ja, złodziej J. Bromskiego, Credo Seroki, Wesołą wdówkę Lehara.  Jest gorącym orędownikiem propagowania twórczości S. Moniuszki. Dla DUX nagrał z Opera na Zamku opery Moniuszki:  Paria i Flis, wyróżnione w 2009 i 2010 roku „Złotym Orfeuszem” przez paryską Académie du Disque Lyrique oraz Verbum Nobile nagrodzone przez  International Classical Music Awards tytułem: Najlepsze Nagranie Opery 2013. Inicjator Letnich Sezonów Operowych na dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich oraz Turniejów tenorów. Pomysłodawca nazwy „Opera na Zamku”.  Odznaczony i wyróżniony m.in: Złoty Krzyż Zasługi – 2001, Medal za Zasługi dla Miasta Szczecina – 2002, Zasłużony Działacz Kultury – 2002, Ambasador  Szczecina  2004, Europaurkunde des Landes Brandenburg  – 2005, Złota Odznaka Towarzystwa Przyjaciół Szczecina – 2005, Brązowy Medal Gloria Artis – 2008, Order  „Czerwony Orzeł” – Den Verdienstorden des Landes Brandenburg – 2011.

Prowadzi działalność pedagogiczną. Od roku 2010 pracuje na stanowisku profesora w  Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie od 2012 pełni funkcję Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej oraz od 2013 kieruje Orkiestrą Akademicką.  W roku 2012 prezydent            RP B. Komorowski nadał mu tytuł profesora  w dziedzinie sztuk muzycznych.

 

 

 

mgr Bernadetta Grabias

mezzosopran

Od 2004 roku solistka Teatru Wielkiego w Łodzi i pedagog w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Laureatka wielu konkursów wokalnych krajowych i zagranicznych m.in. III nagrody na Queen Elisabeth Competition 2008 w Brukseli.

Współpracuje z Operą Narodową , Krakowską, Śląską, Teatrem Wielkim w Poznaniu i Operą Nova w Bydgoszczy oraz Filharmoniami m.in. Narodową, Krakowską, Łódzką, Poznańską, Śląską, Opolską, Rzeszowską.

Wśród wykonanych partii są pierwszoplanowe role mezzosopranowe m.in. tytułowa Carmen Bizeta, Rosina (Il Barbiere di Siviglia), Isabella (Włoszka w Algierze) – Rossiniego, Jane Seymour (Anna Bolena), Queen Elisabeth (Maria Stuarda) – Donizettiego, Olga (Eugeniusz Oniegin) Czajkowskiego, Nicklausse (Opowieści Hoffmanna) Offenbacha, George Sand (Kochankowie z Klasztoru Valdemossa) Ptaszyńskiej i wiele innych.

Jest częstym gościem festiwali muzyki klasycznej, realizując koncerty wokalne oraz projekty wokalno – teatralne, promujące operę belcanto oraz pieśni kompozytorów polskich.

Była ambasadorem pieśni polskiej w roku chopinowskim na Festiwalach „La Folle Jurnee” w Nantes, Printemps Musical w Silly (Francja) oraz Ambasadzie Polskiej w Brukseli.

Nagrodzona m.in. Nagrodą ZASP im. Schillera za Najlepszy Debiut, „Brylantem Polskim” oraz Nagrodą Marszałka województwa łódzkiego za szczególne osiągnięcia artystyczne.

 

 

 

mgr Kazimierz Knol

tancerz, choreograf, pedagog

Edukację rozpoczął w Szkole Podstawowej nr. 47. w Łodzi, w trzeciej klasie rodzice przenieśli go do Szkoły Baletowej w Warszawie, którą ukończył w 1960.

Pracę tancerza rozpoczął 01.09.1960 w Operze Warszawskiej, która wówczas miała siedzibę na ul. Nowogrodzkiej – na stanowisku artysty betelu. W ciągu jednego sezonu jako tancerz zespołu zatańczył w Święcie wiosny Strawińskiego, w Romeo i Julli Prokofiewa (tańce zespołowe) oraz wstawkę baletową w Hrabinie Moniuszki. Jego ambicją było zostać solistą baletu, co też się stało po pozytywnym zdaniu audycji do Opery Wrocławskiej. W sezonie 1961/62 zatańczył partie solowe w Panu Twardowskim Różyckiego, Nocy Walpurgii, Fauście i Jezierze łabędzim Czajkowskiego. 

W okresie 1962-64 współpracował z Artystycznym Zespołem Wojska Polskiego w Warszawie.

W październiku 1964 podpisał umowę na stanowisko pierwszego solisty baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie pracował 50 lat, wykonując partie pierwszo i drugo planowe w baletach jak i dużych wstawkach baletowych w operach.

W całej karierze zawodowej w teatrze tańczył najwspanialsze partie baletowe: Pan Twardowski – młody, stary Twardowski, Pani Twardowska; Jezioro łabędzie – Książę Zygfryd, Czarnoksiężnik; Romeo i Julia – Tybald; Królewna śnieżka – zła macocha, wiedźma; Harnasie – młody Harnaś; Wesele w Ojcowie – pan młody; Na kwaterunku – ułan; Dafnis i Chloe – rola solowa, Zielony stół – postać śmierci; Szach Mat – Miłość; Córka źle strzeżona – Colas, matka Simon; Cztery eseje – partie solowe; Orfeusz – Pluton; Gajane – Ojciec; Czar Miłości – Amant; Szeherezada – postać charakterystyczna; Ognisty ptak – Ptak; Gilelle – Leśniczy; Dziadek do Orzechów – solo walc; Fontanny Bachczysaraju – Girej; Medea – Zło; Koncert f-moll Chopina – solo; Cepelia – stary Copelius; Próba Rock Ballet – Zabójca; Sen Nocy Letniej – teatr wędrowny;  Don Kichot – solo hiszpańskie i taniec cygański, Stary Don Kichot; Amadeusz – Ojciec; wstawki baletowe w operach Faust, Kniaź Igor, Carmen, Hrabina, Żydówka

Równolegle z pracą w teatrze, współpracował z łódzkimi uczelniami: Akademią Muzyczną na Wydziale Rytmiki, Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Teatralną i Telewizyjną na stanowisku starszego wykładowcy, zajmując się techniką ruchu scenicznego, plastyką ciała, nauką tańców historycznych.

W swoim dorobku ma również różnego rodzaju choreografie w teatrach muzycznych, dramatycznych i lalkowych. Należą do nich takie pozycje jak np.: Baron cygański, Zemsta nietoperza, Ptasznik z Tyrolu, Wesele, Iwona Księżniczka Burgunda, Krakowiacy i Górale, Carmen, Czerwony Kapturek, Kot w butach, Brel, Edith Piaf, Piosenki żydowskie, Guliwer, Zaczarowany sklepik, Miłość ci wszystko wybaczy, Niebieski piesek.

Za wieloletnią pracę artystyczną został nagrodzony odznaczeniami: Medal 200. lecia Baletu Polskiego (1985), Złoty Krzyż Zasługi (1976), Nagroda I (1989) i II (1991)st. za pracę dydaktyczną – Rektor Szkoły Teatralnej, Medal 100. lecia PWSFTiTV (2008), Medal 50. lecia Zespołu Harcerskiego Dzieci Płocka (2008), Gloria Artis (2015).  

 

 

 

dr hab.  Witold Holtz

 fortepian

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie fortepianu prof. Tadeusza Chmielewskiego. Wspólnie ze skrzypkiem Łukaszem Błaszczykiem oraz wiolonczelistką Izabelą Klim jest laureatem III nagrody Konkursu Kameralnego w Łodzi w 1992 roku oraz nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie trio W .A. Mozarta. Od wielu lat prowadzi ożywioną działalność koncertową. Jako solista i kameralista koncertował w kraju i za granicą ( Francja, Niemcy, Belgia ). Występował na  wielu festiwalach m. in. Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Łodzi, Dniach Kultury Nauki i Sztuki w Łodzi, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej „ Chopin 2010 ‘’ w Sokolnikach oraz Festiwalu „ Łódzcy pianiści w hołdzie Arturowi Rubinsteinowi ‘’. Przez wiele lat brał udział w charakterze akompaniatora w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych i instrumentalnych m. in. w Brukseli, Lwowie, Warszawie, Nowym Sączu, Dusznikach Zdroju, Poznaniu. Na Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie w 2003 roku otrzymał nagrodę dla najlepszego pianisty. Od wielu lat współpracuje z klarnecistą Robertem Stefańskim, tworząc Bacewicz Duo oraz pianistą Mikołajem Pacholczykiem, z którym dokonał nagrania dzieł na dwa fortepiany A. Tansmana. W 2001 roku wspólnie z Przemysławem Reznerem uczestniczył w realizacji projektu „ Adam Mickiewicz und die Musik ‘’, którego organizatorem był Instytut Niemiecko – Polski w Darmstadt. Od tego momentu rozpoczął się w życiu artystycznym pianisty czas fascynacji liryką wokalną, którego Występował wspólnie m. in. z Urszulą Kryger, Beatą Zawadzką, Szymonem Komasą i Stanisławem Kiernerem.

Dokonał nagrania muzyki do filmów „ Edi ‘’ oraz „ Mistrz” oraz wystąpił w roli pianisty w produkcji „ Mój rower ‘’ Piotra Trzaskalskiego.

Działalność artystyczną łączy z pracą na stanowisku adiunkta ze stopniem doktora habilitowanego w Katedrze Fortepianu oraz Kameralistyki Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Od października 2014 roku pełni funkcję Kierownika Katedry Kameralistyki.

 

 

 dr Jarosław Domagała

FORTEPIAN

 Jest dyrektorem Szkoły Muzycznej I stopnia w Gąbinie.

Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu. Posiada stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, dysertację doktorską obronił na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Jest członkiem Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Towarzystwa Naukowego Płockiego. Prowadzi ożywioną działalność naukową. Jest autorem 60 publikacji, w których przedstawia różnorodne aspekty kultury muzycznej i edukacji artystycznej. Publikacje zamieszcza w cenionych pismach naukowych, był m.in. redaktorem naczelnym „Rocznika Gostynińskiego – regionalnego pisma naukowego”.

W latach 2004-2010 był ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie awansu zawodowego nauczycieli szkolnictwa artystycznego.

Posiada duże doświadczenie artystyczne. Jako akompaniator współpracował z cenionymi artystami i zespołami, towarzyszył m.in.: Joannie Rawik, Halinie Frąckowiak, Jackowi Wójcickiemu, Wojciechowi Siemionowi, Jerzemu Zelnikowi, Andrzejowi Niemirowiczowi, Annie Jeremus-Lewandowskiej, Grażynie Flicińskiej-Panfil, Wiesławowi Bednarkowi, Agnieszce Mikołajczyk, Annie Lubańskiej, Krzysztofowi Marciniakowi, Andrzejowi Kalininowi. Był akompaniatorem podczas Mistrzowskich Kursów Wokalnych prof. Teresy Żylis-Gary. Był korepetytorem i akompaniatorem w Teatrze Wielkim w Łodzi, odbył także staż zawodowy w Niemczech.

Koncertował jako solista i akompaniator w wielu krajach europejskich, m.in.: Niemczech, Holandii, Austrii, Szwecji, Szwajcarii, Francji, Norwegii, Czechach, Słowacji, Serbii, Ukrainie, Chorwacji i Hiszpanii. Dokonał kilku nagrań muzycznych, towarzysząc w charakterze akompaniatora solistom i chórom. W dowód uznania za szczególne osiągnięcia w zakresie upowszechniania kultury otrzymał kilkanaście nagród i wyróżnień, m.in.: Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, Prezydenta Miasta Kutna, Prezydenta Miasta Płocka.

 

 

mgr Włodzimierz Sieczkowski

fortepian

Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi, którą ukończył w 1996r. na Wydziale Instrumentalnym – specjalność fortepian. Prowadzi aktywną działalność artystyczną  i pedagogiczną. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Państwowych Szkołach Muzycznych I i II st. w Kutnie i Sochaczewie oraz Kolegium Nauczycielskim w Łowiczu. Koncertował  jako solista i kameralista w wielu krajach europejskich m.in.: Czechach, Niemczech, Austrii, Włoszech, Chorwacji, Bułgarii, Hiszpanii.

W maju 2004 r. wystąpił z recitalem chopinowskim w siedzibie Polskiej Akademii Nauk    w Wiedniu, uświetniając obchody wejścia nowych krajów do Unii Europejskiej.